Wij zijn in Andalusie - Reisverslag uit Conil de la Frontera, Spanje van Thea en Piet en Judith en Perry Baar - WaarBenJij.nu Wij zijn in Andalusie - Reisverslag uit Conil de la Frontera, Spanje van Thea en Piet en Judith en Perry Baar - WaarBenJij.nu

Wij zijn in Andalusie

Door: TheaPiet

Blijf op de hoogte en volg Thea en Piet en Judith en Perry

01 Mei 2010 | Spanje, Conil de la Frontera

28 april. Wat een teleurstelling, we konden niet met een 4x4 weg, deze waren pas donderdagavond weer vrij. Daarom zijn we vandaag maar vertrokken naar onze volgende bestemming, Villafranca, in de buurt van Cordoba.Tijdens de heenweg naar de vorige camping zijn we al door het Parque Nacional de Cabaneros gereden en natuurlijk zien we dan niet zoveel als met een 4x4. maar onze route naar deze volgende plaats ging ook nog door een deel van het park en door de Siera del Chorito en de Sierra de la Jarra. We waren zo onder de indruk van al dit moois dat toen onze juf Tom Tom vertelde dat we naar rechts moesten dit wij zonder na te denken ook deden. Nou we zaten op een CM weg, we hebben niet harder kunnen rijden als 40km en zaten dus midden in de Sierra, vreselijk mooi, maar ons Pietje had het zweet onder de neus, het was niet stijgen maar de weg was smal en echt slecht. Dus als iemand een Tom Tom kan uitvinden voor auto met caravan, dan is dit een hele goeie. Wij kijken nu eerst ook op ons kaartje voor we de juf gaan geloven. Later kun je er om lachen, dan heb je mooie foto’s en vertel je erbij, dit is de weg naar Cordoba. We staan nu zo’n 40 km voor Cordoba op een redelijke camping het ruikt er heerlijk want er staan seringenbomen in onze omgeving. Je kunt hier op de camping eten bestellen wat ze dan via een restaurant laten bezorgen. Als dit dan gearriveerd is wordt er via een luidspreker je naam omgeroepen, dat je eten op de receptie af te halen is, je schrikt je rot, wel lachen en toch niet meer van deze tijd. Morgen willen we naar Montoro, dit is een voorstad van Cordoba en zou heel mooi zijn.
29 april, wij hebben wat uitgeslapen en zijn dus naar Montoro gereden, deze stad is in twee delen het oude gedeelte aan de ene kant van de rivier Guadalquivir en het nieuwe gedeelte door middel van een oude brug aan de andere kant. Er was een week geleden daar een tentoonstelling geweest van de mooie patio’s in de huizen. Deze waren ook heel erg mooi. Daarna zijn we naar het plaatsje Adamuz gereden, de weg voert door een weelderig begroeid gebied langs de brede bedding van de Guadalquivir, die hij bij de stuwdam van El Salto oversteekt. Op de andere oever volgt hij nog enige tijd de rivier om vervolgens omhoog te kronkelen naar Adamuz. Dit was heel bijzonder en je had een fantastisch uitzicht. Het plaatsje zelf was aardig maar niets bijzonders met uitzondering van de ooievaar die op het centrale plein boven op een schoorsteen een groot nest heeft gebouwd.
30 april. We vertrekken weer en gaan nu richting Jerez, daar zouden a.s. maandag de feesten beginnen van de Feria del Caballo, dit lijkt ons toch ook heel mooi. We zitten op een camping vlak bij het plaatsje Conil de la Frontera, dit ligt aan de zee, heel gezellig, ook Cadiz is niet ver van hier en we gaan natuurlijk ook even kijken in Arcos de la Frontera. Dit plaatsje was vorig jaar bij ons op de TV in het programma de Spaanse Droom, dus plannen genoeg.
1 mei, iedereen is in Spanje vrij. En op 2 mei ook een Nationale Feestdag. Vanmorgen hebben wij een echt wit dorpje bezocht Vejer de la Frontera (zie foto). Veel smalle kronkelstraatjes, wit gepleisterde huizen en weelderige patio’s en ook veel klimmen(!). Op het centrale plein,uiteraard Plaza de Espana, erg veel motorrijders op de terrassen. Dit weekend wordt nl. in Jerez de la Frontera een soort TT verreden.
’s-Middags lekker geluierd bij de caravan. In de zon is het lekker, maar de wind is koud.

• 01 Mei 2010 - 21:25

Evert:

klink fantasties, zelfs als tomtom het fout doed
    hebben jullie wel een goede reis.
    voor ons is dit nieuw we hebben nog nooit door zuid spanje gereden.
    wees voorzichting en goede reis verder.

• 01 Mei 2010 - 23:03

Hans En Yolande:

Het is een hele rit door Spanje, maar het is wel genieten. Heel belangrijk. We zitten nu in San Francisco en hebben veel gewandeld door deze wel heel mooie stad. Het is heel relaxed, en er is heel veel te zien. Warm is het niet maar de zon schijnt. Deze stad is zeker de moeite waard om te bezichtigen. 1 1/2 dag is te weinig. Reden om een keer terug te gaan.

Groetjes van Yolande en Hans

• 02 Mei 2010 - 07:30

Marjolein:

Hola Chica,
    Wat een heerlijke reis zeg. Hier zijn alle coca cola light boys verdwenen, verbouwing klaar. Nu hele klus om 't weer schoon te krijgen. Ben niet meer naar de spaanse les geweest, jammer. John heeft het bloemetje gekocht, Giovanna heeft me nog gemaild, lief.
    Ga het goed met el conversacion espanol?

• 02 Mei 2010 - 10:57

Gerrie En Jan:

HELLO PIET EN THEA
    DAT ZIET WEER PRACHTIG UIT EN NU NOG MEER GENIETEN EN WE HOPEN VOORAL VAN DIE ZON WANT DIE IS BIJ ONS HEEL VER WEG GEKROPEN ACHTER DE REGEN WOLKEN.GROETJES JAN EN GERRIE
    P.S. ONZE LIEVE DOET T GOED

• 02 Mei 2010 - 10:57

Gerrie En Jan:

HELLO PIET EN THEA
    P.S. ONZE LIEVE DOET T GOED

• 03 Mei 2010 - 09:30

Alton En Margot:

Fantastisch jullie reisverslag. Ga zo het verslag van Hans lezen. Vandaag laat de zon ons ook in de steek, maar het is droog. Ook hier was het zaterdag nationale feestdag. Zijn we niet gewend dat de winkels gesloten zijn, zelfs op zondag dicht. Tot snel. Gros bissous.