De eerste dagen in Bretagne - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Thea en Piet en Judith en Perry Baar - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Bretagne - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Thea en Piet en Judith en Perry Baar - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Bretagne

Door: TheaPiet

Blijf op de hoogte en volg Thea en Piet en Judith en Perry

12 Juni 2012 | Frankrijk, Parijs

Zondag 10 juni.
Ja, wat moet je nou over zo’n dag schrijven. Dat de regen ’s-morgens met bakken uit de hemel kwam? Of dat we lang gezocht hebben naar een geschikte camping? En dat we uiteindelijk om half 5 op een camping terecht kwamen waar we dan maar gebleven zijn? Dat het hard waaide en wij ons kacheltje toch maar weer hard nodig hebben?
Beter om er verder maar niets over te schrijven.
Oh ja, we staan in de omgeving van La Baule.
En dan maandag 11 juni.
En het kan nog meer regenen. Dat bleek vandaag wel weer. Gegoten heeft het vanmorgen. Wij zijn naar St. Nazaire gereden maar konden de auto bijna niet uit. Dan heeft zo’n stad toch ook niets leuks. We zijn maar een keer over de langste brug van Frankrijk gereden (heen en terug), die over de monding van de Loire gaat. Later in de middag nog een deel van het nationaal park hier in de buurt bezocht en zowaar, aan het eind van de middag werd het droog en scheen de zon zelfs. Maar nu (21.15 uur) zitten we weer binnen met de kachel aan.
Dinsdag 12 juni.
Warempel, het kan dus toch. Vanochtend is het droog en de zon schijnt. Wel is de wind nog te koud, maar we gaan op pad naar Nantes. Is zo’n 80 km rijden van onze camping, maar afstanden lijken hier anders dan in Nederland. Vlakbij het centrum een parkeer plaats gevonden en naar het Office de Tourisme op zoek. Dat blijkt sinds kort verplaatst te zijn en is nu tegenover het kasteel waar wij toch een bezoek aan wilde brengen. Vroeger helemaal omringd door het water van de Loire maar nu ligt het tegen het stadscentrum aan. Daarna is de kathedraal St. Pierre et St. Paul aan de beurt.
Nantes is een mooie stad met veel winkels, mooie gebouwen en vooral veel terrassen en restaurantjes. En zomaar midden in de stad een soort parkje waar het een oase van rust is.
Tegenover het kasteel staat de vroegere koekfabriek van LU (van het echtpaar Lefevre-Utile) waar de Petit Beurre koekjes vandaan kwamen. Want nu is deze fabriek een cultureel centrum en mooi om te zien.
Onderweg terug naar de camping toch nog enkele flinke buien gehad. Het kan toch ook niet dat hier een dag voorbij gaat zonder regen!

• 15 Juni 2012 - 06:14

Yolande:

Ja, wij kennen het, regen met je vakantie...........
    Hopelijk gaat het weer nu snel beter worden. Nantes ziet er wel mooi uit. Toen wij in 1975 in st Nazere waren ze bezig de brug te bouwen. XXX