Op weg naar de Italiaanse Bloemenriviera - Reisverslag uit Alzingen, Luxemburg van Thea en Piet en Judith en Perry Baar - WaarBenJij.nu Op weg naar de Italiaanse Bloemenriviera - Reisverslag uit Alzingen, Luxemburg van Thea en Piet en Judith en Perry Baar - WaarBenJij.nu

Op weg naar de Italiaanse Bloemenriviera

Door: Piet en Thea

Blijf op de hoogte en volg Thea en Piet en Judith en Perry

04 Juni 2014 | Luxemburg, Alzingen

Hallo allemaal,
Wij zijn dus op weg naar de Italiaanse Bloemenrivièra.
En het valt niet mee. Eigenlijk sluiten deze eerste twee dagen
naadloos aan op ons verslag van onze reis naar Normandië en
Bretagne. Gisteren viel het nog mee, want toen kwam de eerste
regen rond 16.00 uur, toen wij al 2 uurtjes op de camping in de
omgeving van de stad Luxemburg waren. Maar vandaag 4 juni,
regent het vrijwel continue.
We zijn de stad Luxemburg gaan bekijken en deze zou veel mooier
en gezelliger zijn als de zon zou hebben geschenen.
Toch wel bijzondere dingen gezien. De kazematten die al honderden jaren oud zijn. Veel enge trapjes naar boven en naar beneden met mooie uitzichten, via de schietgaten, over de benedenstad.
We hebben leuke mensen ontmoet zoals een Indiër die ons de weg heeft
gewezen (hij woont al 3 jaar in Luxemburg) en op een terras een jongen uit Peru en een meisje uit Bolivia die een film in Luxemburg maken over een hongerstaking. Luxemburg schijnt voor filmmakers relatief goedkoop te zijn.
Morgen weer op weg, naar Luzern, waar we weer enkele dagen de omgeving gaan bekijken. Hopelijk met wat beter weer. We houden jullie op de hoogte!

• 04 Juni 2014 - 21:18

Gerrie En Jan.:

Hallo.
    Dat is super jammer van t weer. Maar gelukkig kan niemand daar iets aan doen. Nog veel plezier en kijk goed uit. Liefs uit Schijndel .

• 05 Juni 2014 - 09:08

Monique:

Haaa lieve Thea en Piet,
    Goed te lezen dat jullie in ieder geval wel vertrokken zijn en hopelijk met een waterdichte caravan ;-) Maar zeker niet leuk dat de vakantie zo nat van start is gegaan.
    We zullen duimen voor mooiere dagen!
    Wens jullie een veilige reis, geweldig mooi weer en een prachtige vakantie :-)
    Hele dikke knuffel

• 07 Juni 2014 - 15:02

Rob:

Slecht weer berichten belanden bij mij dus in mn spamfilter, dus ik wil er NIKS meer over horen of lezen;) Veel plezier in Luzern en op naar Italia! Groeten!

• 08 Juni 2014 - 21:50

Hans En Margriet:

Hoi allebei
    Gelukkig is de aansluiting van Normandië met dit jaar verbroken. Beter weer geworden. En een mooie omgeving bij Luzern. Dat zijn de ingrediënten voor een fijne vakantie. Dat gunnen wij jullie. Dus nog veel plezier in de rest van de vakantie. Overmorgen gaan wij ook op vakantie. Dicht bij huis,aan de Maas Groetjes