we zijn weer in Best - Reisverslag uit Best, Nederland van Thea en Piet en Judith en Perry Baar - WaarBenJij.nu we zijn weer in Best - Reisverslag uit Best, Nederland van Thea en Piet en Judith en Perry Baar - WaarBenJij.nu

we zijn weer in Best

Door: Piet en Thea

Blijf op de hoogte en volg Thea en Piet en Judith en Perry

10 Juli 2014 | Nederland, Best

Onze laatste dagen van de reis:

6 juli
En het bleef droog gisteren en het werd laat. Wat een spanning tijdens de wedstrijd.
Om 01.00 uur op bed en ’s-morgens om 7.30 uur er weer uit. Dat noemen ze vakantie!
De reis naar Langres verliep prima. Een paar spettertjes onderweg maar verder was het
goed om te rijden. Om een uur of 2 rijden wij de camping op, zo’n 5 km ten oosten van
Langres. We krijgen een plaatsje toegewezen maar dat valt een beetje tegen. Daarom terug
naar de receptie en we krijgen een betere plaats. We gaan nog even naar het meer want daar
komt veel geluid vandaan en er zal dus wel iets aan de hand zijn. Het is wel veel trapjes naar
beneden. Aan de oever van het meer staan allerlei partytentjes waar de plaatselijke sport-
verenigingen zich presenteren. Er is veel volk op de been en best gezellig.
We zijn nog maar net terug bij de caravan als het donker wordt. Het rommelt wat in de verte.
De camping is inmiddels behoorlijk vol gelopen. De meesten staan hier voor 1 nacht, op weg naar
het zuiden. Al snel komen de eerste druppels en even later hoost het. Wij zitten droog maar willen wel in het restaurant op de camping gaan eten. Dan brengen de, voor enkele van jullie, bekende
regenjasjes uitkomst. Het blijft vrijwel de hele avond regenen en wij rummikubben, want veel
anders is er niet te doen.

7 juli
Onze laatste vakantiedag begint met uitslapen. Als wij de caravan uitkomen zijn de meeste andere
caravans en campers al vertrokken. De zon schijnt en de temperatuur is goed. Na het ontbijt met de auto naar Langres. We hebben hier vroeger heel vaak onderweg naar Spanje op de stadscamping, die binnen de muren van de stad ligt, overnacht. Toen was het na zo’n nacht weer snel vertrekken, nu gaan we de stad bekijken.
Eerst via het toeristenbureau met de “Petit Train” de stad door. We zien alle bijzondere gebouwen
en rijden zelfs over de stadscamping.
Daarna nog te voet een gedeelte bekijken en willen we naar het bakkertje gaan kijken waar Piet vroeger om 6 uur in de ochtend ons brood ging kopen. Die bestaat nog wel maar is op dit moment gesloten, wel nog steeds om 06.00 uur open. Om een uur of half vier zijn we weer terug op onze camping. En dan wordt het rond half 5 weer donker en begint het te regenen. Terwijl we dit schrijven regent het nog steeds.
Morgen de laatste trip naar huis, zo’n 500 km. Totaal hebben wij in deze vakantie dan zo’n 3500 km gereden. Dit valt ons heel erg mee bij alles wat we gezien hebben. We hebben ook veel met het openbaar vervoer gedaan, dat maakt het dus ook duidelijk dat het niet zoveel km zijn.
Als jullie dit lezen zijn wij weer thuis en wacht er weer wat werk met alles opruimen en schoonmaken.
Iedereen bedankt voor de reacties en tot het verhaal van een volgende reis!

• 10 Juli 2014 - 23:01

Yolande:

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn gekomen.
    we hebben met veel plezier jullie avonturen gevolgd.
    Nu ff weer wassen en opruimen en verheugen op jullie citytrip naar Berlijn.
    Tot snel. Xxx