We zijn weer in de lucht - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Thea en Piet en Judith en Perry Baar - WaarBenJij.nu We zijn weer in de lucht - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Thea en Piet en Judith en Perry Baar - WaarBenJij.nu

We zijn weer in de lucht

Door: thea

Blijf op de hoogte en volg Thea en Piet en Judith en Perry

25 November 2015 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

25/11
We zijn nu in een B&B in Robertson en moegen de pc gebruiken van de eigenaar om ons verhaal af te maken.
17/11
we zijn om 3 uur in onze B&B in Graaff Reinet, An die Oewer, aan de rand van het dorp. We besluiten om deze avond naar de Valley of Descilation te gaan in de Cambdeboo N.P.
Om 5 uur rijden we weg. Een korte weg naar de ingang van het park. Net daarvoor zien we langs de een mooie schildpad en bij de ingang stokstaartjes die er snel vandoor gaan als Perry ze wil fotograferen. Dan rijden we naar boven ca. 20 min. Een flinke klim naar boven en dan zijn we bij de top van de vallei waar heet uitzicht werkelijk
schiterend is. Met ons zijjn er nog zo'n 20 anderen die de zonsondergang daar willen meemaken onder het genot
van een biertje,wijn en wat hapjes. Het is een gezellige boel. Rond 19.00 uur eerst het rotsige pad weeer af om in de auto naar beneden te gaan, Thea met de hulp van Perry. We gaan eten bi restaurant Coldcream.
Eenmaal thuis nog een wijntje op het terras, het is behoorlijk koud geworden.
18/11
Om 6.15 gaat de wekker. Programma voor vandaag is om tot ongeveer 11 uur zelf in de Campdebo N.P. te rijden.
We doen wat boodschappen voor de lunch. De dames besluiten om op zoek te gaan naar een nagel en voetmassage.
Rond 17.00 uur maken we een wandeling langs de hoogtepunten van Graaff Reinet en gaan eten bij restaurant Polka.
In het dorp zijn alle bommen bekleed met roze doeken, dit is wat wij ook doen voor Borstkanker in oktober.
19/11
We hebben ongeveer 2 uur rijden nodig om in onze volgende B&B in Ado aan te komen, we doen boodschappen voor de lunch en we zitten heerlijk onder de Lapa van onze B&B Stellenhof.
Om half 3 moeten we bij de gate van het prive park Schotioa zijn voor een gamedrive. Hier zien we verschillende dieren waaronder ook leeuwen en vechtende impala's. Deze tocht is inclusief diner.
20/11
Met eigen auto door het Addo N.P. Veel buffels,olifanten etc. Voordat we het park willen verlaten willen we nog
een lunch doen in het restaurant. Opeens zien we voor onze auto een leeuw uit de bosjes komen, hij is zeer vermoeid en gaat voor onze auto op de weg liggen. We zien dat hij aan een oog gewond is. Dit is voor ons een cadeautje om dit zo te zien en zijn ook behoorlijk pgewonden.
21/11
Om 9 uur vertrek met regen en het is koud. We willen koffie drinken in Jeffrey's Bay bij Potters Place.
Dit kennen we nog van 10 jaar geleden. Het is daar zo druk dat we onze auto niet voor de deur kunnen parkeren maar iets verder weg. Er was een kindermusical en alle ouders,oma's en opa's waren aanwezig.
We drinken koffie met heerlijke taart en lopen in de regen terug naar onze auto. Perry ziet bij een boom een verdacht persoon staan waar we gezamenljk nog grapjes over maken. Maar eenmaal bij onze auto zien we dat er een ruit van een van de achterdeur is ingeslagen. De verdacht persoon loopt nog heel brutaal aan de overkant en als wij in de gaten krijgen wat er is gebeurt en onze mannen het op een rennen zetten gaat hij er ook vandoor.
In eerste istantie zien we niet dat er wat is gestolen. De verrekijker lag in een bosje niet ver van onze auto.
Maar later ontdekten we dat de tablet weg was.
Er is meteen politie gebeld en we krijgen veel hulp van de mensen om ons heen die daar ook de auto geparkeerd hebben.
Ook met de autoverhuur contact op genomen en 5 uur later hebben we een nieuwe auto is er een politie rapport en kunnen we door.
Dan rijden we in stromende regen naar Tsitsikamma. Daar komen we om 17.30 uur aan. We krijgen de sleutel van ons huisje
wat ligt aan de kust van de Indische Oceaan.
We koken zelf macaroni en genieten van het geluid van de golven.
22/11
9 uur ontbijten met een prachtig uitzicht en deze dag staat in het teken van wandelen. Eerst een flinke klim naar
de Suspension bridge. Geweldig, jammer dat dit veel mensen mooi vinden, het is er druk. Judith,Perry en Piet gaan nog wat verder omhoog naar het uitzichtspunt.
Moe maar voldaan gaan we terug naar ons huisje en lunchen daar op ons terras.
Judith en Perry doen nog een wandeling van ongeveer 3 uur en Piet en Thea lopen heerlijk langs de kust. De beenspieren gaan pijn doen door al dat klimmen.
23/11
We gaan vandaag naar Oudshoorn, onderweg drinken we koffie in een B&B in Sedgefield. We nemen er een heerlijke aardbeientaart bij.
Als we in Oudshoorn wat boodschappen gaan doen en Perry in de auto blijft gaat de alarm af. Hij heeft meteen volop belangstelling.
We worden in onze B&B welkom geheten door de vrouw des huizes genaamd Elzira. De kamers zijn prachtig met zoveel prullaria dat je er moe van wordt. We leggen ons neer bij het zwembad en genieten van al het goeds wat we hebben.
Om half 8 aan tafel voor het 3 gangen menu. Alles geserveerd door huisbaas Lollies en zijn dochter.
Daarna nog een spelletje Keezen wat de dames weer gewonnnen hebben.
24/11
Na ontbijt gaan we op pad om een rit te maken over de Swartbergpas en via Prince Albert, Klaarstroom en De Rust weer terug. We vinden een leuke plek voor de koffie in Matjiesrivier bij een mooie B&B. Het valt op dat mensen daar heel trots zijn op hun omgeving. Judith rijdt deze pas met soms flinke steigingen en zeker 25 km gravelroad.
Onderweg veel bloemen en planten,mooie rotsen, een paar bavianen op de weg.
Op veel plaatsen gestopt om alles goed te bekijken. De top ligt op 1568 meter. Lunch in Prince Albert, het is warm ( 30 gr.)
Rond 4 uur zijn we weer terug in onze B&B en liggen we nog heerlijk even bij het zwembad.
's avonds weer heerlijk eten en we spelen op ons terras nog een spelletje en eindelijk, de mannen winnen!
Perry en Judith hebben voor vrijdag Shark Diving gereserveerd, dit is zwemmen met de witte haaien. Piet en Thea gaan dan naar Robbeneiland.
25/11
Voordat we verder naar Robbertson rijden bezoekenn we nog een Struisvogelfarm. Onze gids Ben weet ons helemaal in te
pakken. Hij verteld zo mooi en duidelijk. Thea en Perry gaan op de Struisvogel zitten voor de foto. Thea met heel veel angst, maar wordt geholpen door veel sterke mannen en het lukt haar om nog te lachen voor de foto.
Onze B&B is weer fantastisch, we hebben het op alle overnachtingsplaatsen heel goed getroffen. Nu ook weer, we hebben
een slaapkamer zo groot, met een bed vol met kussens, een badkamer met bad op pootjes en een heerlijke douche.
De mensen zijn ook allemaal zo vriendelijk en gastvrij. Deze eigenaren hebben een fruitboomgaard en kwamen ons een
doos met abrikozen en nektarinus brengen.

• 26 November 2015 - 09:14

Hans & Yolande:

Gezellig jullie avonturen weer te kunnen lezen. Wat een bijzondere ervaring met die gewonde leeuw!!
    Fijn dat jullie er allemaal zo van genieten en zijn benieuwd naar de laatste verhalen.
    xxx

• 26 November 2015 - 09:18

Bert En Louise:

Hallo luitjes,
    Wat beleven jullie weer een fantastische vakantie,vol met spanning en mooie indrukken,rest ons nog jullie de laatste dagen een fijne tijd te wensen,en een goede terugreis.
    Groetjes,
    Bert en Louise

• 26 November 2015 - 10:32

Alton En Margot:

Wat een belevenissen weer en wat genieten wij van jullie verslag. Het gaat allemaal zo snel, geniet nog van de laatste dagen. Goede thuisreis.
    Liefs,
    Alton en Margot.

• 26 November 2015 - 17:48

Astrid:

Leuk! En ik ben blij dat ik weer mag genieten (lezen) van de avonturen!

• 26 November 2015 - 18:02

Rob:

Wat een avontuur! Ben vooral benieuwd naar de bommen met roze doeken;) Zullen wel bomen zijn geweest, denk ik...

• 26 November 2015 - 23:48

Hans En Trudy:

Weer bedankt voor jullie verhalen.Geweldig om te lezen wat jullie allemaal zien en meemaken.
    Geniet nog lekker en lieve groetjes.

• 02 December 2015 - 21:25

Joosee Olvers:

Gelukkig dat jullie weer te bereiken zijn. We hopen jullie weer snel te zien.
    Groetjes
    Josée