De eerste dag Sumatra - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Thea en Piet en Judith en Perry Baar - WaarBenJij.nu De eerste dag Sumatra - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Thea en Piet en Judith en Perry Baar - WaarBenJij.nu

De eerste dag Sumatra

Door: Piet en Thea

Blijf op de hoogte en volg Thea en Piet en Judith en Perry

03 November 2017 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

2 november onze reis kan beginnen. Globaal ziet die er als volgt uit: 6 dagen Sumatra (privé rondreis), 8 dagen Java (prive rondreis) en 8 dageb Bali(luieren? en nog wat doen).

Om 05.50 uur staan Judith en Perry aan de Hartenvier om ons op te halen. Zonder grote files rijden wij naar Schiphol waar we om 07.20 arriveren. Op Schiphol zien we Stefan (een neefje van Thea) die naar Bristol vliegt voor een stage. Om 9.40 kunnen we aan boord van het vliegtuig van Singapore Airlines, die helemaal vol zit en om 10.25 zitten we in de lucht. We verwachten om 05.35 uur lokale tijd (7 uur later dan in Ned) te landen, 12,5 uur vliegen.
En precies op tijd zijn we daar. Met de bus naar terminal 2. Daar eerst 4 vouchers van 20 Singapore $ ophalen waar we koffie en wat lekkers voor kopen bij Starbucks. Dan naar gate E12 (de laatste van de E Piet, dus ver lopen) waar alle handbagage weer door de scanner moet en dus ook riemen af, schoenen uit etc. Precies op tijd 07.40 stijgen we weer op richting Medan op Sumatra. Da's ongeveer 1,5 vliegen maar met 1 uur tijdsverschil met Singapore zijn we om 7.55 in Medan. Daar stond onze gids Wonodo al op ons te wachten en na een telefoontje komt ook onze chauffeur Denny aanrijden. Eenmaal buiten valt de warmte als een deken op ons neer en met de hoge luchtvochtigheid gaan we spontaan transpireren. Maar het busje heeft airco!
Hoewel de planning anders was stelt Wonodo voor om meteen naar Bukit Lawang te rijden waar onze eerste overnachting gereserveerd is in de Ecolodge, aan de rand van de jungle. En het verkeer er naar toe blijkt ook een jungle te zijn. Het is 95 km en we doen er 4,5 uur over. Het is een compleet gekkenhuis met brommertjes die van alle kanten op je af komen rijden en je links en rechts voorbij rijden.
En dan is de weg op heel veel plaatsen zo slecht dat we stapvoets moeten rijden. Overal langs de weg zie je winkeltjes, nou ja "winkeltjes" , het zijn meer krotjes waar ze van alles en nog wat verkopen. En dan de schoolkinderen die zelfs met een aantal bovenop een auto naar huis vervoerd worden. Nou ja, we hebben het gehaald en moeten dan het laatste stuk nog te voet over een wankel hangbruggetje de rivier over naar onze overnachtingsplaats. Gelukkig wordt onze bagage door wat jongens bij de lodge bezorgd. Da's toch een luxe want onze koffers wegen toch zeker 20 kilo, en dan over zo'n bruggetje!!

• 03 November 2017 - 12:57

Margriet:

Heel veel plezier en geniet ervan......jullie komen nog vele gekke dingen tegen

• 03 November 2017 - 13:01

Alton En Margot:

Wat leuk Piet, Thea, Judith en Perry dat jullie ons op deze manier weer mee laten reizen. Waren jullie niet blij dat je weer een bed zag? Wat een reis. Wij wensen jullie een mooie reis. De temperatuur zal wel goed zijn. Geniet er samen van.
    Lieve groetjes,
    Alton en Margot.

• 03 November 2017 - 13:10

Monique :

Wat leuk toch weer! Geniet van de reis en van elkaar! Heel veel plezier !x

• 03 November 2017 - 13:37

Riky:

Thea,piet,Judith en Perry heel veel plezier op jullie reis geniet ervan

• 03 November 2017 - 15:15

Yolande & Hans:

Wat fijn dat we zo lekker met jullie mee op vakantie te kunnen..... heerlijk !
    We gaan genieten van jullie verhalen.
    Heel veel plezier samen. XXX

• 03 November 2017 - 16:03

Ad En Leonne Van Den Bosch:

It brings back memories.. van lang geleden! Ik geloof onze eerste verre reis en zonder kinderen. Een complete andere wereld daar op Sumatra, en zo te lezen, is er nog niet veel veranderd. Veel plezier en we kijken uit naar jullie verdere belevenissen.

• 03 November 2017 - 16:59

Bert En Louise:

Het eerste verslag is weer bijzonder leuk,geniet er met z,n vieren van,tot het volgende bericht.

• 03 November 2017 - 17:39

Fred En Rikie:

Leuk dat jullie een verslag maken kunnen wij ook een beetje mee genieten.
    Nog heel veel plezier en geniet ervan.

• 03 November 2017 - 18:28

Astrid:

Ik zie dat hangbruggetje al helemaal voor me :-)
    Het is leuk ook met jullie verhalen mee te genieten van deze reis!

• 03 November 2017 - 18:55

Bea:

Jullie zullen wel dood moe zijn en dan al zoveel indrukken dus nu maar
    eerst goed uitrusten dan zijn jullie weer fit voor alle nieuwe belevenissen.
    ps Thea bedankt voor de lieve kaart.

• 03 November 2017 - 19:29

Dalie En Christ:

Fijn dat wij ook op de "verzendlijst" staan. We houden jullie in de gaten!! Veel plezier.

• 03 November 2017 - 20:25

Wim En Tine:

Na een lange reis is jullie vakantie nu echt begonnen. Het belooft een mooie reis te worden. Geniet van alle indrukken die je te verwerken krijgt. Allemaal een fijne vakantie en tot het volgende verslag.

• 03 November 2017 - 22:33

Hans En Trudy:

Hoi Lieverds..Wat gezellig om weer jullie reis zo te kunnen volgen.Let goed op je laptop anders kunnen we niet meer genieten van jullie reisverslag.Veel plezier en we kijken uit naar de volgende.Groetjes.

• 04 November 2017 - 10:13

Monique:

Wow, wat een begin van deze ondernemende en ongetwijfeld prachtige reis! Ik wens jullie een geweldige reis, geniet ervan!!! Super dat we jullie weer op deze manier mogen volgen, ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Dikke knuffel

• 04 November 2017 - 10:51

Hans V.Hoof:

Fijn dat Julie goed aangekomen zijn.jamer dat de reis zo kort was !!!!!!! en de wegen zo vlak
    Wij hopen dat alles goed verloopt en dat jullie genieten van alles wat komt groetjes en xxx
    Lies en Hans.

• 04 November 2017 - 10:55

Marionv:

Wat een schitterende reis gaan jullie maken
    Veel plezier en groetjes van Martin en Marion

• 04 November 2017 - 15:49

Leny:

Heel spannend allemaal, maar eerst moet je er wat voor over hebben

• 04 November 2017 - 16:48

Hans V.Hoof:

Lies en Hans.

• 05 November 2017 - 08:42

Josée Olvers:

Dag 4-voudige reizigers,

geweldig ! Misschien komen jullie op Sumatra nog de nieuwe mensaapsoort tegen, op gezonde afstand natuurlijk.

Genieten

groetjes
    Josée en Nico

• 05 November 2017 - 22:08

Chris Vd Heijden:

beste Thea Piet Judith en Perry , leuk dat jullie zo genoten hebben van de luxe glooiende autostradas en
    de overweldigende winkelcentra aldaar. Ik ben jaloers op jullie en kijk al vol verwachting uit naar jullie
    volgende reisverslag . Ik wens jullie heel veel plezier toe !
    Groetjes Chris