Java - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Thea en Piet en Judith en Perry Baar - WaarBenJij.nu Java - Reisverslag uit Kalibaru, Indonesië van Thea en Piet en Judith en Perry Baar - WaarBenJij.nu

Java

Blijf op de hoogte en volg Thea en Piet en Judith en Perry

12 November 2017 | Indonesië, Kalibaru

9 novemberl
Wij moeten nog wat vertellen over onze overstap
gisteren op de nationale luchthaven Halin in Jakarta. We moesten daar overstappen op een ander vliegtuig naar Yogyakarta. Omdat het zo druk was in Jakarta konden we niet landen. Normaal hadden we 3 kwartier voor de overstap maar dat werd steeds korter. De stewardes heeft contact gemaakt met ons andere toestel. Dat betekende dat wij tijdens de vlucht al naar voren werden gehaald en bij landing de boardingpassen al onder aan de trap werden ingenomen en wij over de baan, 2 vliegtuigen verder, weer in moesten stappen in het andere toestel. Daar zat men op ons te wachten. De bagage werd apart naar het toestel gebracht. Een hele belevenis wat in Holland echt niet zou kunnen. Gisteren is de dochter van de president getrouwd met een jongen uit Medan. 8000 gasten waren er op het feest. Als men geweten had dat wij in de buurt waren hadden we vast een uitnodiging ontvangen. Onze nieuwe gids heet Aux en de chauffeur noemen we Tony, zijn echte naam is te moeilijk voor ons.
Het hotel is geweldig, 11 kamers in een prachtige tuin en een gezellige huiskamer waar we heerlijk hebben gegeten.
Om half 8 werden we opgehaald om naar het tempelcomplex de Borobudur te gaan. Het gaat maar om 35 km maar het is zo druk dat je meer stil staat dan verder komt. Iets voorbij ons hotel kunnen wij de gevaarlijkste vulkaan van de wereld zien, de Merapi vulkaan. In 2010 is er een uitbarsting geweest en was de alaag in Yogjakarta 5 cm dik. Dit was de zwaarste uitbarsting van de laatste honderd jaar.
We waren onder de indruk en ook heel moe van de tempel. Daarna op bezoek in het paleis van de Sultan, waar we een rondleiding kregen door een speciale gids. Deze man, in de juiste klederdracht, sprak nederlands en het leek erop of je een bandje startte en af en toe de pauzeknop moest indrukken om een vraag te stellen, heel grappig! Hij kende alle datums en jaartallen uit zijn hoofd, maar moest daarvoor wel steeds zijn ogen dichtknijpen. De lunch hadden we een een restaurant met rustgevende Gamalan muziek op de achtergrond.
Toen wij heerlijk van onze lunch genoten brak er een flinke onweersbui uit.
We hebben die middag nog een zilversmederij en een Batikwerkplaats bezocht.
Rond 4 uur weer op weg naar hotel, de weg weer bomvol dus rond half 6 pas weer thuis.
Om 7uur gereserveerd in het hotel voor een rijsttafel. We kregen daarvoor de grootste tafel en deze stond helemaal vol, heerlijk

• 12 November 2017 - 12:15

Maureen:

Leuk zeg al jullie verhalen te lezen!!
    Hoop dat de vlucht naar Bali jullie beter afgaat

• 12 November 2017 - 12:27

Jan En Gerrie:

Dat ff spannend...

• 12 November 2017 - 13:31

Margriet En Hans:

Het leek wel een VIP behandeling. Indrukwekkend he de Borobodur.

• 12 November 2017 - 15:47

Yolande & Hans:

Wat fijn dat de overstap zo geregeld kon worden.
    Heerlijk elke dag zo lekker te eten.
    Geniet lekker verder.

• 12 November 2017 - 16:50

Ad En Leonne Van Den Bosch:

Jammer dat jullie die uitnodiging voor het trouwfeest zijn misgelopen...

• 12 November 2017 - 23:09

Nelly R.:

Elke keer weer leuk om jullie verslag te lezen!

• 13 November 2017 - 09:31

Bert En Louise:

We genieten van jullie prachtige belevenissen,ga zo door!

• 13 November 2017 - 15:00

Margot En Alton:

Zo maak je nog eens wat anders mee op een vliegveld. Jullie grijze cellen krijgen behoorlijk wat te verwerken daar. Wat een druk, maar heel leuk programma. En er gaat niets boven een heerlijke rijsttafel met een lekker pilsje.
    We kijken weer uit naar jullie volgende verslag. Veel plezier nog.

• 13 November 2017 - 17:48

Astrid:

Het is toch fantastisch hoe men het regelde dat jullie het vliegtuig toch haalde!
    En al die bezienswaardigheden, het is genieten!

• 14 November 2017 - 16:59

Lies En Hans:

Geweldige avonturen beleven jullie volgens ons zijn jullie doodmo als julli thuiskomen morgen is Judidh jarig gefeliciteerd dikke kus en dat jullie samen nog veel mooie ruisen maken mogen maken gr.Lies en Hans