20 en 21 juni De laatste dagen in Bretagne - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Thea en Piet en Judith en Perry Baar - WaarBenJij.nu 20 en 21 juni De laatste dagen in Bretagne - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Thea en Piet en Judith en Perry Baar - WaarBenJij.nu

20 en 21 juni De laatste dagen in Bretagne

Door: TheaPiet

Blijf op de hoogte en volg Thea en Piet en Judith en Perry

21 Juni 2012 | Frankrijk, Parijs

Woensdag 20 juni
Het is prachtig weer als wij (te laat) opstaan. Na het ontbijt gaan wij naar Cap Frehel. Dat is zo’n 40 km maar je doet er bijna een uur over omdat je door veel dorpjes moet. Wel gezellig om daar doorheen te rijden. Cap Frehel is een landtong waar de kalksteenkliffen zo’n 70 meter uit zee oprijzen. De kanaaleilanden kunnen we niet zien omdat het op zee te mistig is. Op de punt staan 2 vuurtorens, een uit 1720 en een nieuwe uit 1950. Beide kunnen niet bezocht worden.
We lopen hier zo’n 2-3 uur door de omgeving met veel varens, hei en andere planten. Maar ook overblijfselen van Duitse bunkers.
Daarna gaan we naar Fort Latte zo’n 2 km daar vandaan. Het is een fort dat in de 13e eeuw is gebouwd en helemaal gerenoveerd is. In de verte kun je Cap Frehel weer zien. Het fort is in 1931 een historisch monument geworden.
’s-Avonds nog een beetje regen gehad maar niet noemenswaardig en de temperatuur is zodanig dat we tot een uur of half tien buiten hebben gezeten.
Morgen staat Mont St. Michel op het programma.
Donderdag 21 juni

Eerst nog even iets over gisteren. Ik schreef dat we ’s-avonds nog een beetje regen hadden gehad. Dat was voordat ik de PC afsloot. Direct daarna is het gaan hozen. En daarbij flinke windstoten.
En de gehele nacht is het blijven regenen. Dus ’s-morgens alles een puinhoop. Bij ons was de luifel blijven staan maar bij onze overbuurman was de zijkant ingestort (is niet zo erg hoor, want het is een contactgestoorde Waal!)
Ook tijdens de rit naar Mont St. Michel blijft het nog regenen. We komen daar rond 11 uur aan.
Er wordt erg veel gewerkt aan de infrastructuur daar. Compleet nieuwe parkeerplaatsen en gratis shuttles naar de ingang. Ook wordt er gewerkt aan een nieuwe verbinding(ter vervanging van de huidige dam) naar het rotseiland.
Mont Saint Michel zelf is geheel gehuld in mist, maar dat zou altijd zo zijn lezen we in onze Capitool reisgids. De Grande Rue, het straatje dat uiteindelijk naar de abdij leidt, is volgepropt met toeristen die allemaal paraplu’s op hebben. Heerlijk lopen is dat!
Het straatje zelf is een aaneenschakeling van winkeltjes met vooral prullaria over de abdij en de heilige Michaël.
De abdij bestaat uit drie niveaus en je wordt daar op vakkundige wijze doorheen geloodst.
Rondom het rotseiland zien wij groepjes mensen die aan het wadlopen zijn naar een kleiner eilandje in de monding van de rivier de Couesnon. Later breekt toch de zon soms door en wordt het zicht naar de zee ook wat duidelijker. Rond 5 uur zijn we weer op de camping waar de luifel droog blijkt te zijn en we deze kunnen afbreken juist voordat een nieuwe bui zich aankondigt.
Morgen richting Honfleur, bij Le Havre. Onze laatste etappeplaats in deze vakantie.



  • 21 Juni 2012 - 21:08

    Wim En Tine:

    De regen blijft jullie toch maar achtervolgen, maar die moet je niet naar ons doorsturen. Al met al jullie hebben al veel gedaan en gezien.
    De laatste etappe al weer in zicht. Geniet er nog maar lekker van en hopelijk krijgen jullie toch nog een zonnetje te zien.

  • 22 Juni 2012 - 07:50

    Juud En Perry:

    Afscheid genomen van jullie contactgestoorde overbuurman? Op weg naar Honfleur....
    En dan weer thuis, toch ook wel weer gezellig ;-)
    Dikke X
    ps. rij voorzichtig

  • 22 Juni 2012 - 14:08

    Hans En Yolande:

    Ik hoop dat jullie vandaag lekker van het mooie Honfleur hebben kunnen genieten !
    Jullie hebben ondanks het slechte weer wel veel gezien. Daar zou een zonnetje extra fijn bij zijn geweest.
    Een goede reis terug en hopelijk laat je de regen in Frankrijk....

    XXX

  • 23 Juni 2012 - 07:30

    Roos:

    is toch niet zo erg te laat opstaan...Zullen jullie het wel nodig gehad hebben...ben toch wel blij als jullie weer thuis zijn na al die regen...ik ben toch wel iedere keer benieuwd naaar jullie verslagen..die zijn toch wel mooi en met die foto's erbij helemaal te begrijpen...donderdag was ik onderweg naar huis na het sporten en het begint me bij de rotonde te regenen...en niet een beetje ook...ik was op de fiets en kon niks zien...ik was zo nat dat iik bijna de wasmachine had gemoeten om me te laten centrifugeren...maar ja ik ging naar huis dan vind ik dat niet erg...maar het weer schijnt volgende week beterete worden...dus jullie welkom home...

    thea, julia is na 2x gezakt te zijn gelaaagd vor haar rijbewijs...werd ook tijd, kost iedere keer een hoop geld...mijn auto heb ik vol getankt want ze wil natuurlijk met mijn auto touren...ze zei me, mama als tess bij ons is rijden we gezellig naar plopsaland...weet ik niet zei ik, ik ben zo op aan het scheppen dat tess hier is en ga ik van haar genieten..en nog een verrassing, met dubbel ss en rr,..julia woont weer bij mij....kei gezellig.......ach ja ze kan ook niet op straat wonen, toch...voorlopig is dit weer alles en kom goed thuis...groetjes van mij...ik zie je gauw als tess hier is..je moet haar gewoon zien onze kleine zegen...tot gauw....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Thea en Piet en Judith en Perry

Actief sinds 04 April 2010
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 28355

Voorgaande reizen:

03 November 2022 - 22 November 2022

Opnieuw Zuid Afrika

02 November 2017 - 24 November 2017

Sumatra, Java en Bali

09 November 2015 - 01 December 2015

Zuid Afrika

03 Juni 2014 - 09 Juli 2014

Op weg naar de Italiaanse Bloemenriviera

04 Juni 2012 - 04 Juli 2012

Normandie en Bretagne

18 April 2010 - 26 Mei 2010

Rondreis Spanje

Landen bezocht: